Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim

Wyszukiwarka

Banery

  • https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/

Treść strony

Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim

1.

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim.
  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
    • Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim,
    • Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim.

2.

Inspektorat działa na podstawie:

  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1333 ze zm.),
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 256 ze zm.),
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1427 ze zm.),
  • niniejszego Regulaminu.

3.

  1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującej Powiatowego Inspektora.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu nowodworskiego.

4.

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
    • działalnością inspekcyjną polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    • postępowaniami administracyjnymi,
    • postępowaniami egzekucyjnymi,
    • postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
    • prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
    • obsługą prawną Inspektoratu,
    • kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
    • zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
    • przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

5.

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
    • ustalenie regulaminu organizacyjnego Inspektoratu,
    • wydawanie aktów prawnych wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń,
    • zatwierdzanie planów kontroli,
    • udzielania imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
    • wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
    • dekretacja dokumentów wpływających do Inspektoratu,
    • podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli,
    • podpisywanie decyzji i postanowień administracyjnych,
    • wszczynanie egzekucji administracyjnej,
    • udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
    • podpisywanie sprawozdań,
    • podpisywanie protokołów kontroli organów i wystąpień pokontrolnych,
    • kierowanie pism do organów administracji publicznej,
    • występowanie do organów Samorządu Zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    • udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
    • zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków do wynagrodzenia.
  2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
  3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu na podstawie udzielonego upoważnienia, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 16.
  4. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień.

6.

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
    • decyzje administracyjne i postanowienia,
    • akty prawa wewnętrznego,
    • wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
    • wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
    • odpowiedzi na skargi i wnioski.
    • dokumenty związane ze sprawozdawczością finansową.
  2. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu podpisuje dokumenty wymienione w ust. 1 podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2.

7.

  1. Określa się następującą strukturę organizacyjną Inspektoratu:
    • Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego,
    • wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji,
    • jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno-organizacyjnych,
    • główny księgowy (obsługa księgowa i kadrowa).
  2. Powiatowy Inspektor tworzy wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska do prowadzenia spraw, o których mowa w ust. 1.
  3. Powiatowy Inspektor może w razie potrzeby łączyć stanowiska, o których mowa w ust. 1.

8.

  1. Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności:
    • opracowywanie projektów planów inspekcji,
    • prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    • prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
    • prowadzenie postępowań administracyjnych,
    • prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
    • prowadzenie składnicy akt,
    • przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
    • wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracownika ds. inspekcji oraz ds. administracyjno-organizacyjnych,
    • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
  2. Wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji kieruje Powiatowy Inspektor.

9.

Do zakresu działania stanowiska ds. administracyjno-organizacyjnych należy obsługa administracyjna i organizacyjna Inspektoratu w szczególności:

  • prowadzenie kancelarii ogólnej,
  • obsługa sekretariatu,
  • zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
  • gospodarka sprzętowa i materiałowa,
  • prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawie Prawo budowlane,
  • wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracowników ds. inspekcji,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

10.

Do zakresu działania stanowiska główny księgowy należy:

  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prawidłowe i terminowe prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
  • prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • obsługa płacowa Inspektoratu,
  • analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki,
  • ustalanie zasad prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
  • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentacji dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
  • nadzór nad inwentaryzacją majątku trwałego i ruchomego, wycena i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych,
  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników (teczki akt osobowych, ewidencja czasu pracy, ewidencja urlopów, skierowania na badania lekarskie, sporządzanie dokumentów związanych z zatrudnieniem pracowników),
  • prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich,
  • należyte zorganizowanie stanowiska pracy, prawidłowe przechowywanie oraz zabezpieczenie dokumentacji osobowej,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

11.

Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:

  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 265 ze zm.),
  • ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 537),
  • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1320).

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sebastian Żwirek
  • opublikował: Sebastian Żwirek
    data publikacji: 2006-06-14 10:58
  • zmodyfikował: Sebastian Żwirek
    ostatnia modyfikacja: 2021-03-25 15:26

Rejestr zmian

  • zmieniono 2016-01-21 12:27 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2019-04-03 14:43 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2021-03-25 15:25 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2021-03-25 15:26 przez Administrator Systemu

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 24454
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-25 15:26:06

Banery

  • strona GUNB